Aktivity v nečinnosti


támhle to smetí sebrat, dlouhá úvaha, zda nevyluxovat, ale to nejde, to se nedělá tak často, a ten filtr pak se musí vyměňovat, zvednout hračku, ráno vstát, velmi složité, když do noci se musí na TV vejrat, či listovat v nočním klidu knihou o mytologii západu, vždyť je to tak důležité vědět, jak to bylo s tim plavcem na Ithaku, co vše za dospívání ega se tam skrývá a všemožný individuace, odkazy na cokoliv, vše dosavadní v jednom příběhu, a nakolik je to jinak, než když Chosé šel do Egypta a Moše z něj ven, tyhle pod těmi historkami archetypy, to je přeci děsně důležitý znát, a taky utřít prach ze stolu a něco v ledničce vylovit, vyťukat pro formu nějakou tu odpověď na inzerát, vždyť jsem nezaměstnaný, a to jako neni správně, odpoledne do parku, nelekat se dětských žertů a synovi vysvětlit, aby neprudil tu starou pani s malým dítětem nějak, ale jak mu to vysvětlit, když má svoji hlavu a koná jak mu libo a ne otcovi, schizma, neunavit dětskou duši, však i nenechat ji zpustnout, a doma pak zase sebrat nějaké to smetí, dumka o luxování nepřichází v úvahu, trochu poležet, ano, tělo z toho neustálého přemítání a jalového konání se v únavu noří, pak zas něco poradit ženě, je jí to tak milé, když jí řikám samé z mých obsesí plynoucí blbiny, a že prej, ať se do práce neženu, ano, pracování by mi mohlo nalomit křehkou psychiku (slova mého lékaře), ale na druhou stranu zvednout sebevědomí, takhle si mohu připustit, že něco na té mojí asociálnosti je pro společnost nepřínosného, a podebatovat o tom s Emilem, hlavně mu vysvětlit toho Chosého do Egypta, jak mocně to změnilo celé paradigma, vešel tam jeden, do podzemí, vyšel celý dav, národ, kurnik, to je zcela vážná věc, to se prostě muselo podepsat na všem, ty před tím to konali vždy sami, cestu do podzemí a ven, Adonis třeba, a po něm a nich, a že jich tedy bylo celé procesí, třeba i Ježíšek, a ještě sebrat támhle to smetí, to tu před chvilkou nebylo...

7.10.2005